Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace obsahu rapových textů v USA a České republice
Beránek, Antonín ; Halada, Andrej (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním obsahu jedenácti textů trapové hudby z USA a jedenácti textů z České republiky. Cílem práce je zjistit, v jakých tématech se texty z obou zemí liší. V bakalářské práci vycházím z hypotézy, že působením rozdílných sociokulturních vlivů v USA a České republice se bude obsah textů nejposlouchanějších trapových skladeb lišit. Práce se zabývá vymezením základních pojmů, které se k tématu vážou, historií a vývojem žánru v obou zemích, a popisuje sociokulturní pozadí, které vznik rapu a jeho subžánr trap ovlivnilo. Teoretická část se také zabývá rapovým publikem, snaží se definovat jeho odlišnosti od většiny populace a může tak poskytnout lepší představu o propojení žánru a jeho fanoušků. Další klíčové téma práce se zabývá streamovacími službami, převážně serverem YouTube, který byl použit k účelům výzkumu. Empirická část práce se za pomoci kvalitativní obsahové analýzy snaží odpovědět na následující výzkumné otázky: Jak se liší četnost témat obsažených v nejposlouchanějších skladbách z USA a ČR? Jsou původní témata trapové hudby v USA častěji zastoupena než v ČR? Jaké by mohly být důvody pro odlišnosti v zastoupení jednotlivých témat? Závěr práce odpovídá i na hypotézu položenou na začátku bakalářské práce.
Jazyková analýza internetových hiphopových magazínů
Vokatá, Lenka ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá jazykem internetových hiphopových magazínů. Jejím cílem je popsat jazyk charakteristický pro tyto magazíny na pozadí publicistického stylu a jeho žánrů a normy spisovného jazyka. Sledovány jsou magazíny Bbarák a HipHopStage, jejichž články jsou podrobeny jazykové analýze. Součástí práce je definice hip hopu a stručný popis jeho historie. Práce zmiňuje rovněž počátky hiphopové hudební publicistiky. Praktická část je tvořena jazykovou analýzou článků zvolených magazínů. Popisuje kompozici článků a zaměřuje se na to, jakými prostředky je navozován kontakt se čtenáři. Pozornost je soustředěna i na pravopisnou úroveň článků. Výsledkem analýzy je popis jednotlivých jazykových rovin a vyzdvižení charakteristických rysů jazyka internetových hiphopových magazínů.
Virtuální prostor jako zdroj sociální exkluze Romů. Černošská gheta, hip hopeři a rapeři jako vzory romské mládeže
BRYCHTOVÁ, Alžběta
Tato diplomová práce se zabývá členstvím romské mládeže v hip hopové subkultuře inspirované černošskými rapery, která se do české romské komunity infiltruje zejména skrze sociální sítě a virtuální prostor obecně. Přináší různé pohledy na současnou romskou rapovou tvorbu a její možnou souvislost se sociální exkluzí romské komunity. Cílovou skupinou je romská mládež ve věku 13-26 let, která navštěvuje službu nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Archa v Kutné Hoře a v Sázavě. Cílem práce je zmapovat a popsat rozrůstající se subkulturu romských raperů a najít odpověď na otázku, zda mohou mít romští rapeři jako vzory romské mládeže a jejich tvorba šířená ve virtuálním světě dopad na sociální exkluzi Romů. Výzkum byl realizován kvalitativní metodologií, nástrojem sběru dat byl polostandardizovaný rozhovor.
Vývoj jazyka českých hiphopových médií od subkultur k mainstreamu
Mrázková, Marie ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá historií hiphopové subkultury a zaměřuje se na postavu rappera a rapperky. Cílem práce je zanalyzovat vybraná tuzemská média zaměřující se na hip hop a určit, jaká je jejich obsahová, jazyková stránka, jak je v nich prezentovaná postava rappera a rapperky a jaká je genderová vyváženost analyzovaného obsahu. Práce je členěna na teoretickou a metodologickou část. Teoretická část se nejdříve zaměřuje na historii hiphopové subkultury v celosvětovém měřítku a jejím rozvoji v Čechách. V první části historie je pozornost věnována hlavním milníkům vývoje hiphopové subkultury s orientací na její hudební složku, hiphopová média a další možné prostředky jejího šíření. V popisu vývoje hip hopu v českém prostředí se práce zaměřuje na rozvoj hudebního žánru, představení zásadních interpretů a propojení kontextu s dalšími prvky šíření hiphopové subkultury do mainstreamu. Součástí teoretické části práce se rovněž zabývá vývojem akademického studia subkultur, kulturálních studií a postsubkulturního směru. Další kapitola se zaměřuje na postavu rappera a rapperky a jejich různé typy a charakteristiky. Metodologická část obsahuje popis kritické diskurzivní analýzy a obsahové analýzy, následně uvádí výzkumné otázky a vysvětluje výběr zkoumaného vzorku. Analýza proběhla na dvou žánrově...
Počátky hiphopové subkultury v České Republice se zaměřením na rapovou scénu
Musilová, Michaela ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je zmapovat počátky hiphopové subkultury v České Republice s hlavním důrazem na rapovou scénu. Zkoumaný fenomén má na našem území kořeny již v osmdesátých letech dvacátého století, vyloženě o hiphopové subkultuře můžeme mluvit ale až v letech devadesátých. Práce představuje počáteční hudební tvorbu interpretů, organizaci a průběh prvních koncertů a ostatních hiphopových akcí. Dále se zaměřuje na okolnosti založení a počáteční fungování specializovaného webu, časopisu, nahrávacího studia a vlastních hudebních vydavatelství. Stěžejním pramenem jsou rozhovory s příslušníky dané subkultury a to nejen s rappery a DJi, ale také organizátory různých akcí, zakladatelem časopisu, festivalu, nebo studia. Jako sekundární pramen byla využita odborná literatura, časopisy, dokumenty, televizní pořady a podcasty. Klíčová slova Orální historie, hip hop, rap, subkultura
Konjunkturální Bratislava
Sokol, Daniel ; Dostál, Petr (vedoucí práce) ; Korec, Pavol (oponent)
Konjunkturální Bratislava je regionální práce s důrazem na identitu a sociální charakter města a následný obraz ve fyzické struktuře a organizaci města. Sestává z teoretické části uvádějící teorii konjunkturálního města, založenou na propojení prvků hierarchie a dynamického vývoje a aplikované části, která se zaměřuje na jednotlivé aspekty (obyvatelstvo, ekonomika, urbanizmus, doprava, kultura). Krátká kapitola je věnována současným ideovým konceptům Bratislavy jako města i regionu. Práci uzavírá stručná prognóza nastiňující základní směry vývoje Bratislavy a z toho vyplývající možná úskalí v budoucnu. Empirická část je uvedena v příloze a tvoří ji analýza hiphopové kultury pomocí rozboru tří klipů z dílny místních uskupení. Bratislava byla vybrána, protože je výjimečným příkladem evropského konjunkturálního města jak z hierachického tak i vývojového hlediska.
Česká hiphopová subkultura: konstrukce autenticity v českém rapu
Oravcová, Anna ; Kolářová, Marta (vedoucí práce) ; Heřmanský, Martin (oponent) ; Vašát, Petr (oponent)
Bibliografický záznam ORAVCOVÁ, Anna. Česká hiphopová subkultura: konstrukce autenticity v českém rapu. Praha, 2019. 171 s. Dizertační práce (Ph.D.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut sociologických studií. Katedra sociologie. Školitelka: PhDr. Marta Kolářová, Ph.D. Abstrakt Hlavní téma předkládané dizertační práce je konstrukce autenticity v českém rapu, tedy na základě jakých charakteristik lze určitý rapový projev označit za "pravý". Teoretická část práce obsahuje vymezení pojmu subkultura, základních atributů hiphopové (sub)kultury a zejména definici autenticity jako klíčového konceptu. V konfrontaci se studiem západních hiphopových (sub)kultur práce zkoumá, které požadavky na autenticitu lze najít v české rapové hudbě a v jakých kontextech či situacích je autenticita českých rapperů a rapperek zvýznamňována. Empirická část práce je postavena na metodě "pohledu zevnitř" (insider research) a na třech kvalitativních přístupech ke sběru dat: (1) polostrukturované rozhovory s dvaceti rappery (včetně jedné rapperky), (2) kvalitativní obsahová analýza rapových textů a (3) zúčastněné pozorování. Výzkum probíhal od roku 2010 do roku 2016. Z daného výzkumu vyplývá, že českou hiphopovou subkulturu a český rap není možné analyzovat bez ohledu na původní, afroamerickou hiphopovou kulturu, která...
Peneřina, těžká dřina Poetika hlavního proudu českého hiphopového textu.
Segi, Stefan ; Janáček, Pavel (vedoucí práce) ; Bílek, Petr (oponent)
4 Abstrakt Tato práce se zaměřuje na poetiku českého hiphopového textu. Zabývá se specifickými významy, které text může zaujímat v rámci úzce vymezené subkultury, i jeho závislostí na širším kulturním a společenském kontextu. Práce těží též z komparativní metody, která se vzhledem k transkulturálnímu přenosu žánru ukázala být velice přínosnou. Předmětem zkoumání je také vztah hudební a textové složky v rámci jedinečné realizace v podobě hudební nahrávky či koncertu. Seznam klíčových slov hiphop, rap, písňový text, populární kultura, subkultura

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.